רווחה כלכלית לילדים שלנו היא אחד הנושאים שמדאיגים כל אחד ואחת מאיתנו לאורך השנים ואני מוצא את עצמי נתקל המון פעמים בשאלה הבאה מצד הלקוחות : איך והיכן הכי נכון לחסוך לילדים שלנו?
התשובה אותה הם מקבלים ממני היא : עץ הכסף.


עץ הכסף נועד ליצור מנגנון השקעה עם הפקדה חודשית קבועה / משתנה אשר בטווח הארוך יהפוך לנכס פיננסי עוצמתי לתחילת הדרך עבור ילדינו.
כאשר אנו חוסכים לילדים מדובר בהשקעה ארוכת טווח ותלויה בשאלה מתי נרצה שהילד יפגוש את הכסף, האם בגיל 18 כאשר יתגייס לצבא, האם בגיל 21 כאשר ישתחרר מהצבא או בכלל לקראת גיל 25 כאשר יתחיל ללמוד או יחשוב על חתונה.
בטבלה אשר מוצגת מעלה תוכלו לראות את התפתחות החיסכון ואת נפלאות אפקט הריבית דה ריבית על החיסכון בשיטת עץ הכסף בקופת גמל להשקעה עם הפקדה חודשית במגוון סכומים בהתאם ליכולתם של ההורים להפקיד לכל אחד מהילדים.
אם תבחנו היטב את הנתונים תוכלו לראות שלאחר גיל 18 מגיעה הקפיצה הגדולה באמת מפני שעד אז אנו צוברים הון ומכאן כאשר ההון גדל האפקט של הריבית מתחיל להיות משמעותי ביותר, לדוגמא תוכלו לראות כי כאשר אנו ממתינים שבע שנים נוספות מגיל 18 עד לגיל 25 בכל סכום הפקדה נוכל לפגוש הון שכמעט מכפיל את עצמו תוך 7 שנים בלבד.
כאשר אנו משקיעים לטווח ארוך יש לנו היכולת להשקיע באפיקים בעלי סיכון מוגבר דוגמת מדדי מניות / מסלולי מניות של בתי ההשקעות וחברות הביטוח, כמו כן ככל שההפקדה החודשית גבוה יותר יש לשקול את האפשרות של שילוב מסלולים בין השקעות אקטיביות והשקעות פאסיביות ליצירת תיק השקעה מגוון ומפוזר שאינו חשוף למסלול השקעה בודד.
לסיכום אין השקעה קטנה מדי ומומלץ להתחיל לחסוך לילד מיום היוולדו בסכום התחתי כלשהו כדי להתחיל ולייצר את החיסכון כבר מהרגע הראשון.

המאמר אינו ייעוץ אלא מידע כללי ואינו מהווה תחליף לייעוץ פנסיוני. 

גם אתה יכול לדאוג לרווחה כלכלית עבור ילדך בכמה פעולות פשוטות ובליווי נכון.
השאר פרטים עכשיו וליאור באשה יחזור אליך לבניית אסטרטגיית עץ הכסף בהתאמה אישית.
*המאמר והשאלון מנוסחים בלשון זכר אך פונים לשני המינים כאחד.
*
*
*
*